בלוג, פרגולות

חלק בלתי נפרד מהבית

חלק בלתי נפרד מהבית

פרגולות הן חלק חיוני בדירתנו, בעיקר כאשר מדובר בבית עם גג או גינה, המשמשים חלק בלתי נפרד מהבית. פרגולות מטרתן לספר הצללה במקום בו הן מוצבות ולאפשר שהיה מהנה ונוחה יותר באזור זה. ישראל היא מדינה חמה, ופרגולות יכולות לשמש את התושבים משך השנה כולה. החורף הישראלי מתאפיין גם הוא בימי שמש מרובים, בהם נעים לשבת בצילן של הפרגולות; אם מתקינים דק או סוכך על גג הפרגולה, היא תוכל לשמש גם בתור סככה ביום גשום. הפרגולות ייחודיות בישראל, כיוון שהן יכולות לשמש גם כבסיס להקמת סוכמה. שמתם בוואי לב לכך שפרגולות, ובעיקר פרגולות עץ, נראות כמעין סוכה.

חלק בלתי נפרד מהבית

בניית השלד או הבסיס של סוכה היא פעולה מורכבת למדי, אך גם חשובה מאוד. בנייה לקויה של השלד עשוי להביא להתמוטטות. שימוש בפרגולות כבסיס לסוכנה יפתור את הבעיה ויעניק מראה ייחודי לסוכה. במידה שכבר יש פרגולה בביתכם, כל שתצטרכו לבצע הוא לסגור את הצדדים על-ידי סדינים, להניח על הגג עלי דקל ולקשט את הסוכה, כנהוג. הפרגולה תעניק יסודות חזקים לסוכתכם.

פרגולות מעץ: סוגים

בשוק קיימים סוגים שונים של פרגולות, השונים הן מבחינת מראה והן מבחינת פונקציונאליות. לדוגמא, פרגולות עץ שמחוברות לעמודים תומכים יש לתכנן מראש את מקום הקמתן, כיוון שהן אינן מסוגלות לעמוד בפני עצמן.

גולשים שהגיעו לעמוד זה הביעו עניין בפרטים – על סנטף לפרגולה

פרגולות עץ המעניקות הצללה מלאה אפשר להקים באזור שטוף שמש, זאת לעומת פרגולות המספקות הצללה חלקית בלבד. רצוי להתחשב בשטח שאמור להכיל את פרגולות העץ ולהבין מה יש לקחת בחשבון על-מנת ליצור ביניהם התאמה מרבית.

פרגולות עץ: בחירה ותחזוקה

בחירת הפרגולה תלויה בטעם אישי, סגנון, עיצוב ומחיר. עם זאת, חשוב לזכור שגם לפרקטיות קיים תפקיד משמעותי במעמד הבחירה. למשל, הוא החפץ בפרגולת עץ בלי עמודים רצוי שייעזר במהנדס בנייה מקצועי על-מנת לבדוק את מידה ההתאמה של תנאי השטח לסוג הפרגולה המדובר.

כאשר מדברים על תחזוקת הפרגולה – חשוב לתת את הדעת על כך שבמטרה לאפשר לפרגולת עת עמידות בנזקי מזג אוויר שונים, יש לבצע טיפולי מניעה שיגנו עלי מפניהם. לדוגמא – שימון קורות עץ המרכיבות את הפרגולה ומריחתה בזפת במקומות המועדים לספיגת רטיבות רבה יותר.

בנוסף, חשוב לשייף בנייר זכוכית את קורות הפרגולה, ולתחזק את שכבת השמן שמעליהן במטרה לשמור על מרה אסתטי ונקי למשך שנים קדימה.

השתמשו ברשת האינטרנט על-מנת ללמוד יותר אודות סוגים שונים של פרגולות, ונסו להבין מהו הסוג המתאים לכם ביותר.