בלוג, דקים & גדרות & חיפוי קירות

רצפה עשויה עץ

רצפה עשויה עץ

רצפה עשוית עץ היא בוודאי תוספת ייחודית לשטחים פתוחים וגינות. זהו פתרון נהדר המעניק אווירה נעימה וחמימה. הדק מורכב לוחות עץ המורכבים על גבי קורות ברזל או עץ. מראו המרשים של הדק מחייב תחזוקה שוטפת. יש לזכור כי עץ זהו חומר גלם נושם וחי, העובר תהליכים ומשתנה כפונקציה של הזמן. לפיכך, אם תרצו להשיב את הדק שלכם למצב בו היה בתחילה, יש לבצע תהליך חידוש דק.

בעלי דק נוטים לצבוע אותו בתקווה להפחית נזקים, וחוזרים על פעולה זו משך שנים. חיוני להבין שצביעת הדק אינה יעילה בטווח הארוך ובמקום זאת כדאי להעדיף חידוש דקים, שהינו מהלך יעיל המסוגל לשמור על הדק עמיד לטווח ארוך ותקין. לאחר חידוש הדק, הוא ייראה כאילו הותקן בזה הרגע. כמה יפה.

לרכישת דק לחץ כאן

רצפה עשוית עץ

סוגי רצפה עשויה עץ (דק): עץ אורן

עץ אורן זהו עץ רך וגמיש. ידוע שהשמש הישראלית החמה, בשילוב עם מים, יוצרים נזק חמור לדק אורן במידה שלא מבוצע בו חידוש מדי עונה. לרוב, במידה שמשמנים את הדק בתחילתו ובסופו של כל קיץ, יישאר מצבו טוב, אולם לגבי דק ישן – צריך לבצע פעולה יסודית ומעמיקה.

גולשים שהגיעו לעמוד זה הביען עניין בפרטים על דק סינטטי

במידה שהחלטתכם להציב דקים בחצר הבית, וודאו כי ברשותכם אינפורמציה מספקת שתאפשר לכם לקבל את השירות הטוב ביותר והמתאים לציפיותיכם. רבים בוחרים כיום באפשרות של בניית דקים בחצר הבית, הן מטעמים אסתטיים והן מטעמי חסכון במים ותחזוקה קלה. הדקים הם בעלי יתרונות ניכרים והם מעניקים לחצר הבית מראה כפרי וחם.

סוג העץ הנבחר: קיימים סוגי עץ בעלי איכויות משתנות. עץ עמיד יותר מובן שיישחק פחות במשך השנים. גוון עת ירוק מעיד על כך שעבר טיפול מונע לחות.

חיבור דקים: קיימת אפשרות לחיבור קדים בלא ברגים הנראים לעין. חברות רבות מייבאות ומתמחות בבניית דקים עם חיבורים מוסתרים, דבר התורם לאסתטיקה של הדק. אנחנו בחברת גואטה אביגדור עושים בדיוק את זה!

מרווחים בין הלוחות: מרווח כזה הכרחי לטובת ניקוז המים לקרקע.

משך הרכבת הדקים: ההרכבה אמורה לקחת שעות ספורות בלבד.

צביעה של הדקים: הצביעה אינה חייבת להתבצע בלכה, אלא בשמני צביעה. הלכה אינה עמידה לפגעי מזג האוויר ועל כן רצוי לוודא שהמתקין לא עושה שימוש בחומרים זולים לציפוי של הדק. בנוסף, חשוב לצבוע את הדק בחומר המיועד לעיכוב בעירה במקרה של הצתה. על חומרים אלו לעמוד בתקנים של מכון התקנים. ניתן לבחור כל גוון על פי טעם אישי.

ניקוי הדק: יש לנקות את הדקים באופן יסודי מדי שנה. חברות בניית דקים מעניקות שירותי ניקיון למניעת הצטברות של לכלוך בין הלוחות. בזמן ניקיון הדקים גם צובעים את הדק במטרה לשמור עליו כנגד ריקבון ושחיקה. מובן שיש לטאטא את הדק בקביעות.

לפרטים על דק איפאה